• branding

    Branding - budování značky, firemní styl, vizuální marketing.

    Dejte sbohem každému, kdo Vám slíbí vybudování brendu - jsou to amatéři, kteří jsou schopni vybudovat pouze věž s toaletního papíru na záchodě.
    Brandem se stává obchodní značka, která má vlastní firemní identitu a je schopna se prezentovat i bez výrobku.
    K tomu, aby se značky stal brand, je cesta snu, přemýšlení, intuicí, chyb a úspěchů. Zkratka není to papírová věž.

    - CEO FABER VISUM


    Koncepce vzniku obchodní značky.

    Idea, filozofie, myšlenka a záměr budování brandu.

    Na úplném prvopočátku budování značky, bychom si měli uvědomit hodnoty a vize k čemu podnik povede.
    Vize podniku a jeho koncepce, nám dodávají sílu a víru jít vpřed a dále se rozvíjet, motivují nás k uskutečňování nových myšlenek a dávají nám možnost vyniknout. Běžná odpověď na otázku "Proč to děláte?" - "Proto že mě to baví." nedává smysl a je příčinou hromady nesmyslných, neefektivních podniků a priori vylučujících pojem brandu.

    Tři pilíře budování značky. Položte si tři praktické otázky:

    • Bude li moje služba nebo produkt vyžadována zákazníky?
    • Jaký úroveň kvality jsem schopen zaručit?
    • V čem bude podnik jedinečný?
    Užitečnost, kvalita a jedinečnost - předpoklad pro vznik značky. Fundamentem pro tři pilíře úspěšného brandu je však intuice.

    - Faber Visum.

    Uslyšet svůj vnitřní hlas - intuice v životě a podnikání.

    Váš čas je vymezen, takže jím neplýtvejte a nežijte život někoho jiného. Nenechte se polapit představou, že je nutné žít podle toho, co si myslí jiní. Nepřipusťte, aby šum jiných názorů přehlušil váš vlastní vnitřní hlas.
    A to nejdůležitější: mějte odvahu jít za svým srdcem a svou intuicí.
    Těm je nějak jasné, čím doopravdy chcete být.
    Všechno ostatní je druhotné.

    - Steve Jobs.

    Postup při tvorbě obchodní značky.

    Analytická a přípravná fáze při vytvoření značky:

    • Analýza poptávky produktu nebo služby.
    • Průzkum konkurenčního prostředí.
    • Definování cílové skupiny zákazníků.
    analyza produktu
    Nemá cenu začínat s prodeji písku na poušti. Ale prodej na poušti stínu od stromu možná by se povedl, pokud cílová skupina se nasměruje úzkou frekventovanou cestou k jedinečnému stromu se zpívající pod nim Šeherezádou.

    - Faber Visum.

    Koncepční a kreativní fáze. Obsah firemní identity:

    analyza produktu
    Dejte si opravdu velký pozor na název společnosti nebo značky - krátký, rázný, bez rizika zkomolení. Bez rizika aby si o firmě vytvořili nežádoucí image (např. hanlivý význam názvu v cizích jazycích). Název značky musí snadno se vyslovovat a psát, muže ale nemusí vypovídat něco o výrobcích, činnosti firmy.

    - Faber Visum.

    Financování firemní identity

    • Podnikatel či firma může financovat svou činnost buď z vlastních nebo cizích zdrojů. Mezi nejčastěji využívané cizí zdroje pak patří bankovní úvěry nebo finanční leasing.
    • Naše firma (jako jediná) je schopná zajistit financování projektu pomocí finančního leasingu.